Jak działają wirtualne centralne telefoniczne?
Znamienną cechą XXI wieku jest globalizacja. Nieustanny rozwój sektora usług wymaga nowoczesnych, szybkich i niezawodnych rozwiązań komunikacyjnych. Skuteczna wymiana informacji jest czynnikiem niezbędnym do sukcesu każdej działalności. W firmie komunikacja zachodzi na dwóch płaszczyznach – wewnętrznym (między pracownikami) oraz zewnętrznym (z klientami). Narzędziem, które poradzi sobie z obydwoma, jest wirtualna centrala telefoniczna.
Czym są wirtualne centrale telefoniczne?
Wirtualne centrale telefoniczne to narzędzia komunikacyjne znajdujące się w chmurze, oparte na technologii VoIP (Voice over Internet Protocol). To innowacyjny system komunikacji pozwalający na odbieranie i przekazywanie połączeń, dźwięków mowy, przy pomocy Internetu wykorzystującego adres IP. System nazywany jest także telefonią internetową.
Wirtualne centrale telefoniczne posiadają szeroki zakres funkcjonalności, które sprawdzą się zarówno w małych, jak i dużych firmach. Rozwiązania VoIP pozwalają na rozmowy wewnątrz firmy oraz rozmowy z klientami. Umożliwia to także przeprowadzanie rozmów konferencyjnych i nagrywanie ich. Zastępują także faks, który odbierany jest poprzez adres mailowy. Inne funkcje wirtualnych centrali telefonicznych to między innymi:
- przekierowywanie połączeń pomiędzy numerami wewnętrznymi,
- funkcja poczty głosowej,
- ustawianie komunikatu powitalnego (w tym możliwość zaprogramowania automatycznego dostosowywania komunikatu do pory dnia),
- funkcja tworzenia kolejek połączeń przychodzących.
Wirtualne centrale telefoniczne w Twojej firmie
Zaletą wirtualnych central telefonicznych jest przede wszystkim ich prostota. Do zainstalowania centrali potrzebne są jedynie telefony oraz komputery z dostępem do Internetu. Wszystko odbywa się w chmurze. Nie ma potrzeby montowania uciążliwego okablowania, a ilość urządzeń fizycznych jest ograniczona do niezbędnego minimum. To oszczędność miejsca i pieniędzy, ale także nerwów, które mogłyby zostać zszargane przez szwankujące tradycyjne centralki telefoniczne.
Rosnąca ilość dostawców usług telekomunikacyjnych może wprawiać w zakłopotanie. Skomplikowane parametry są trudne do porównania. Warto skorzystać z doradztwa telekomunikacyjnego i na podstawie fachowych zestawień podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi. Firma Moll Telecom Service specjalizuje się w analizie innowacyjnej telekomunikacji. Specjaliści doskonale wiedzą, na co zwrócić uwagę, co jest zbędne, a co przyda się do sprawnej komunikacji w konkretnej firmie.
Dowiedz się, jakie wirtualne centrale telefoniczne sprawdzą się u Ciebie!
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana