Jak przenieść działalność do Internetu? Wszystko o projektowaniu stron www!

Jak przenieść działalność do Internetu? Wszystko o projektowaniu stron www!

Tworzenie stron internetowych to proces, na który składa się wiele działań. Prowadzisz własny biznes? Na skutek kwarantanny musiałeś zawiesić działalność lub zmniejszyła się liczba zamówień na Twoje produkty? Przenieś się do sieci! Zacznij od założenia firmowej strony www. Przeczytaj, jak wygląda proces. Poznaj korzyści, jakie przynosi obecność w sieci.

Tworzenie stron internetowych w skrócie

Przed samodzielnym lub zleconym projektowaniem stron internetowych należy zastanowić się, do czego będzie Ci potrzebna. Potrzebujesz tylko zamieścić aktualny cennik, adres lub godziny pracy? A może planujesz rozpocząć działalność w branży e-commerce? Wśród witryn wyróżnia się:

  1. Landing page – pozwala na zbieranie kontaktów lub dotyczy jakiejś akcji na przykład usługi lub produktu
  2. One-page – składa się z głównej strony www i menu na górze
  3. Standardowe – rozbudowane menu, podstrony i funkcje

Jeśli wystarczy Ci jedynie wizytówka internetowa, wybierz one-page. Bardziej rozbudowana jest wersja klasyczna, na której umieścisz dodatkowe opcje na przykład firmowego bloga. Po wyborze firmy i podpisaniu umowy przechodzi się do stworzenia projektu graficznego, a następnie kodowania, wyboru serwera oraz ewentualnych dodatkowych opcji na przykład optymalizacji. Działania w zakresie SEO pozwolą na odnalezienie Twojego biznesu w Internecie przez potencjalnych klientów. Utworzenie wersji mobilnej witryny czy aktualizacja danych to następne kroki, które należy podjąć w przyszłości.

Jak przeniesienie działalności do Internetu wpływa na wizerunek firmy?

Technologie informatyczne i internetowy handel mają ogromny potencjał. Coraz więcej osób w Polsce kupuje produkty i korzysta z usług w sieci. Dlatego obecność w Internecie jest szansą dla przedsiębiorstw, których sytuacja stała się trudna z powodu narodowej kwarantanny. Do głównych zalet założenia firmowej strony należą:

  • Swobodny kontakt z klientem – bez konieczności spotkania, co wiąże się z szybką wymianą informacji
  • Wygodne przeprowadzanie transakcji – zapewniającej bezpieczeństwo po obu stronach wraz z wyborem różnych opcji płatności (warto zastanowić się nad stałą współpracą z Pocztą Polską lub firmami kurierskimi)
  • Pozytywny wpływ na poszerzanie wiedzy między pracownikami – umożliwiający zaoszczędzenie kosztów na przykład na materiały edukacyjne (można je zawrzeć na witrynie)
  • Wzmocniony wizerunek – odpowiednie działania marketingowe (aktywność w mediach społecznościowych) i poprawa pozycji w wyszukiwarkach www pozwoli przyciągnąć nowych klientów oraz wpłynie na zaufanie internautów i budowę relacji z nimi

Pierwszym krokiem do zaistnienia Twojej firmy w sieci będzie stworzenie strony firmowej. Dlatego warto przeznaczyć czas na jej zaprojektowanie – tylko przejrzysta szata graficzna i praktyczny układ przyciągną nowych klientów.

Ile kosztuje profesjonalne projektowanie stron www?

Chociaż łatwo się skusić na opcję darmowej strony internetowej, należy wziąć pod uwagę, że bezpłatne kreatory często wiążą się z ograniczonymi funkcjami. Z reguły oferują gotowe szablony, a za dodatkowe funkcje na przykład wykupienie domeny trzeba zapłacić. Jeśli więc zależy Ci na oryginalnym projekcie, lepiej wydaj więcej i ciesz się funkcjonalną stroną internetową. Tak zwana wersja statyczna obejmująca graficzny szablon to koszt około 2500-3500 złotych. W przypadku projektowania stron www według indywidualnego zlecenia koszt wynosi ponad 5000 złotych i może osiągać nawet 7000 złotych. Natomiast cena strony internetowej z szablonem graficznym i wybranym systemem CMS to suma rzędu 5000-6000 złotych.

Warto wybrać profesjonalną i doświadczoną firmę. Tylko wtedy będziesz mieć gwarancję, że wszystko będzie działać poprawnie. Zwróć uwagę na formę współpracy. Czy usługodawca zajmie się naprawą w razie usterek? Czy możliwe jest zlecenie obsługi strony www i zaoszczędzenie w ten sposób czasu? Co jest dla Ciebie ważne, a co dla Twoich klientów? Cennik usług, menu lokalu gastronomicznego a może godziny pracy? Poradź się specjalisty i zacznij rozwijać biznes w Internecie!

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję