Marketing internetowy i jego formy
Jeśli czegoś nie ma w Internecie, to nie istnieje. Zapewne wielu z was to stwierdzenie obiło się o uszy. Nie jest do końca prawdziwe, ale jest w nim ziarenko prawdy. Na pewno to powiedzonko powinni wziąć sobie do serca właściciele firm, którzy jeszcze nie reklamują swojego biznesu w Internecie. Marketing internetowy to dziś jedna z najważniejszych form reklamy, która ma różne wciąż udoskonalane oblicza.
Marketing internetowy – garstka informacji
Marketing internetowy nazywany również e-marketingiem stał się jednym z najważniejszych form marketingu w ogóle. A to przede wszystkim za sprawą upowszechnienia dostępu do sieci i jej niebywale dynamicznego rozwoju. Głównym celem marketingu internetowego jest zbudowanie marki i rozwijanie relacji pomiędzy firmą a jej klientami. Dzięki metodom działania Internetu interakcja i sprzężenie zwrotne informacji stało się wygodne i łatwe. Sprawny kontakt z przedsiębiorcy z klientami nigdy do tej pory nie był możliwy w takie formie i na taką skalę.
Formy marketingu internetowego w skrócie
Specjaliści zajmujący się marketingiem internetowym wciąż wymyślają nowe sposoby na pozyskiwanie klientów. Istnieje jednak klika metod, które stały się standardem w e-marketingu, oto kilka przykładów:
- pozycjonowanie strony internetowej (tzw. SEO) – bardzo popularna forma marketingu internetowego polegająca na umieszczeniu strony internetowej na jak najwyższym miejscu w wyszukiwarce podczas wyszukiwania danej frazy, stronę internetową pozycjonuje się przede wszystkim, używając odpowiednich słów kluczowych
- marketing w social mediach (Facebook, Instagram i inne) – polega przede wszystkim na kontakcie z klientami i budowaniu wizerunku firmy, dużą zaletą prowadzenie tego typu marketingu są relatywnie niskie koszty – wystarczy założyć profil i mieć ciekawe pomysły na wpisy
- e-mail marketing – nie ma zbyt dobrej opinii, ponieważ często wiadomości „reklamowe” uważane są za spam i skutek ich rozsyłania, jest odwrotny od zamierzonego, dlatego warto pozyskiwać adresy e-mailowe klientów, którzy rzeczywiście są zainteresowani naszą ofertą i będą sobie chwalić informacje zawarte w e-mailach od nas
- marketing szeptany – polega na zachwalaniu produktów lub usług na forach, w komentarzach czy formie recenzji, dobrze przeprowadzona kampania w formie marketingu szeptanego może przynieść całkiem niezłe korzyści dość niskim nakładem finansowym
- content marketing – to dość różnorodna forma marketingu polegająca na budowanie wizerunku firmy za pomocą specjalistycznych artykułów (internetowych lub prasowych)
- kręceniu wideo blogów (czy innych filmików) i innych udogodnień, jakie serwuje nam nowoczesna technologia
Powyżej przedstawiliśmy najpopularniejsze formy marketingu internetowego. Różnią się one metoda, ale także skutecznością i czasem działania. Na efekty marketingu SEO zazwyczaj trzeba czekać długie miesiące, a nawet lata, jednak po czasie ta inwestycja zazwyczaj się zwraca. Marketing szeptany zaś czy marketing e-mail ma zadziałać od razu na odbiorcę i zachęcić go do działania. Nie należy zapominać o aspektach budowania wizerunku firmy, w których marketing internetowy jest istotny.
Zalety marketingu internetowego
Każda forma marketingu internetowego ma swoje wady i zalety, jednak skupiając się na ogólnym obrazie e-marketingu wypada zwrócić uwagę na takie pozytywne właściwości jak:
- kontakt z klientem i możliwość określenia jego profilu i preferencji
- dostępność firmy przez 24 godziny na dobę
- sprawnie działający feedback (reakcje użytkowników)
- możliwość kreowania wizerunku marki
- w większości przypadku niskie koszty
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana