Marketing internetowy i jego formy

Marketing internetowy i jego formy

Jeśli czegoś nie ma w Internecie, to nie istnieje. Zapewne wielu z was to stwierdzenie obiło się o uszy. Nie jest do końca prawdziwe, ale jest w nim ziarenko prawdy. Na pewno to powiedzonko powinni wziąć sobie do serca właściciele firm, którzy jeszcze nie reklamują swojego biznesu w Internecie. Marketing internetowy to dziś jedna z najważniejszych form reklamy, która ma różne wciąż udoskonalane oblicza.

Marketing internetowy – garstka informacji

Marketing internetowy nazywany również e-marketingiem stał się jednym z najważniejszych form marketingu w ogóle. A to przede wszystkim za sprawą upowszechnienia dostępu do sieci i jej niebywale dynamicznego rozwoju. Głównym celem marketingu internetowego jest zbudowanie marki i rozwijanie relacji pomiędzy firmą a jej klientami. Dzięki metodom działania Internetu interakcja i sprzężenie zwrotne informacji stało się wygodne i łatwe. Sprawny kontakt z przedsiębiorcy z klientami nigdy do tej pory nie był możliwy w takie formie i na taką skalę.

Formy marketingu internetowego w skrócie

Specjaliści zajmujący się marketingiem internetowym wciąż wymyślają nowe sposoby na pozyskiwanie klientów. Istnieje jednak klika metod, które stały się standardem w e-marketingu, oto kilka przykładów:

  • pozycjonowanie strony internetowej (tzw. SEO) – bardzo popularna forma marketingu internetowego polegająca na umieszczeniu strony internetowej na jak najwyższym miejscu w wyszukiwarce podczas wyszukiwania danej frazy, stronę internetową pozycjonuje się przede wszystkim, używając odpowiednich słów kluczowych
  • marketing w social mediach (Facebook, Instagram i inne) – polega przede wszystkim na kontakcie z klientami i budowaniu wizerunku firmy, dużą zaletą prowadzenie tego typu marketingu są relatywnie niskie koszty – wystarczy założyć profil i mieć ciekawe pomysły na wpisy
  • e-mail marketing – nie ma zbyt dobrej opinii, ponieważ często wiadomości „reklamowe” uważane są za spam i skutek ich rozsyłania, jest odwrotny od zamierzonego, dlatego warto pozyskiwać adresy e-mailowe klientów, którzy rzeczywiście są zainteresowani naszą ofertą i będą sobie chwalić informacje zawarte w e-mailach od nas
  • marketing szeptany – polega na zachwalaniu produktów lub usług na forach, w komentarzach czy formie recenzji, dobrze przeprowadzona kampania w formie marketingu szeptanego może przynieść całkiem niezłe korzyści dość niskim nakładem finansowym
  • content marketing – to dość różnorodna forma marketingu polegająca na budowanie wizerunku firmy za pomocą specjalistycznych artykułów (internetowych lub prasowych)
  • kręceniu wideo blogów (czy innych filmików) i innych udogodnień, jakie serwuje nam nowoczesna technologia

Powyżej przedstawiliśmy najpopularniejsze formy marketingu internetowego. Różnią się one metoda, ale także skutecznością i czasem działania. Na efekty marketingu SEO zazwyczaj trzeba czekać długie miesiące, a nawet lata, jednak po czasie ta inwestycja zazwyczaj się zwraca. Marketing szeptany zaś czy marketing e-mail ma zadziałać od razu na odbiorcę i zachęcić go do działania. Nie należy zapominać o aspektach budowania wizerunku firmy, w których marketing internetowy jest istotny.

Zalety marketingu internetowego

Każda forma marketingu internetowego ma swoje wady i zalety, jednak skupiając się na ogólnym obrazie e-marketingu wypada zwrócić uwagę na takie pozytywne właściwości jak:

  • kontakt z klientem i możliwość określenia jego profilu i preferencji
  • dostępność firmy przez 24 godziny na dobę
  • sprawnie działający feedback (reakcje użytkowników)
  • możliwość kreowania wizerunku marki
  • w większości przypadku niskie koszty

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.