Artykuł sponsorowany

Rok 2021 jest rekordowy pod względem kradzieży danych. Popraw cyberbezpieczeństwo swojej organizacji

Rok 2021 jest rekordowy pod względem kradzieży danych. Popraw cyberbezpieczeństwo swojej organizacji

Liczba cyberataków wyraźnie wzrosła w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Specjaliści informują, że próby kradzieży danych nasiliły się szczególnie podczas pandemii koronawirusa. W trakcie „lockdownu” częściej występowało również zagrożenie wewnętrznego wycieku informacji. Jak zatem zadbać o cyberbezpieczeństwo swojej organizacji wobec podobnych wyzwań?

Wydatki na ochronę danych zdecydowanie wzrosły w porównaniu do 2020 roku (w zależności od firmy: od 10 do nawet 20%), jednak wciąż wielu ekspertów twierdzi, że planowane budżety nie są wystarczające. Ważne jest tutaj bowiem nie tylko skuteczne odpieranie cyberataków, ale także szybkie wykrywanie jakichkolwiek prób kradzieży danych. Aby tego dokonać, warto m.in. stale monitorować zabezpieczenia, zwłaszcza wtedy, gdy nawiązuje się relacje z osobami trzecimi, ponieważ dostarczane przez nich produkty mogą stanowić „piętę Achillesa” firmy.

 Jak zadbać o cyberbezpieczeństwo swojej organizacji? 

Wdrażając „zewnętrzne” produkty, powiększa się ilość „słabych punktów” w systemie. W 2021 roku zebrano żniwa takiej nieprawidłowości, walcząc z wysoką liczbą ataków pod tym kątem, ponieważ wiele firm nie konsultowało się ze ekspertami ds. cyberbezpieczeństwa, gdy włączali nowe rozwiązania w trakcie pandemii. Żeby uniknąć podobnego błędu, powinno się pamiętać o ochronie danych na różnych poziomach – wystarczy jedno niedociągnięcie, by przypadkowo otworzyć „furtkę” dla dalszych zagrożeń, które nierzadko są znacznie poważniejsze.

Specjaliści zajmujący się cyberbezpieczeństwem (tacy, jak pracownicy firmy ThinkIT) opierają swoje działania na wielu systemach i metodach ochrony. Warto zdecydować się na ekspertów, którzy kompleksowo podchodzą do kwestii zabezpieczeń. W organizacji może funkcjonować m.in. firewall i VPN, a także szyfrowanie danych podczas transmisji i poza nią (np. po podziale ich na kilka części i odrębnym zakodowaniu). Pewną „podstawą” jest również systematyczne wykonywanie kopii zapasowej oraz monitoring przesyłu informacji.

Podstawowe elementy cyberbezpieczeństwa w firmie 

Jednym z podstawowych elementów, które wzmacnia ideę cyberbezpieczeństwa w organizacji są szkolenia szerzące wiedzę czy utrwalające umiejętności z tego zakresu. Podobne instruktaże pomagają np. zapobiec przypadkowym wyciekom informacji ze strony nieuświadomionych pracowników. Opisane „warsztaty” powinny być przeprowadzane regularnie, aby członkowie zespołu wiedzieli, jak zachować się w każdej sytuacji. Poza tymi szkoleniami warto zaplanować procedurę postępowania w razie wystąpienia cyberataku.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.