Artykuł sponsorowany

Rozwiązania IT przydatne w branży gastronomicznej

Rozwiązania IT przydatne w branży gastronomicznej

Branża gastronomiczna jest wymagająca. Prowadzenie restauracji wymaga nie tylko przyrządzania potraw, ale też podejmowania wielu decyzji, które pozwalają zwiększyć efektywność działania firmy i pozytywnie wpłyną na zadowolenie klientów. Jednym z rozwiązań pozwalających poprawić jakość ich działania jest nowoczesne oprogramowanie IT. W jakie programy warto zainwestować i w jakim zakresie wspomagają działanie firmy? Dowiedz się więcej.

Program kasowy

Głównym rozwiązaniem IT, w które powinna zainwestować każda firma gastronomiczna, jest program kasowy. Chcąc usprawnić przebieg wizyty każdej osoby odwiedzającej lokal, warto wybrać systemy, które pozwalają na obsługę od momentu tzw. „otwarcia stolika”, aż do chwili wystawienia rachunku i pożegnania gości. Funkcjonalność tego rozwiązania zwiększa się wówczas, gdy jest wykorzystywane w kilku punktach, np. na komputerze stacjonarnym zarządzanym przez menagera lokalu, jak i w urządzeniach przenośnych, wykorzystywanych przez kelnerów.

Odpowiednie zaprojektowanie funkcji oprogramowania IT dla gastronomii sprawia, że kelner nie musi przekazywać osobiście zamówień do realizacji, a osoby, które są odpowiedzialne za ich przygotowanie, samodzielnie pobierają informacje o tym, co mają na bieżąco gotować. Rozwiązanie to zdecydowanie poprawia komunikację na linii klient-kelner-kuchnia. Oprogramowanie to ułatwia również wystawianie rachunków, ich łączenie czy też rozdzielanie. To jednak nie wszystko – programy kasowe umożliwiają również przeprowadzenie analizy i sprawdzenie m.in. jakie dania są najczęściej wybierane czy też, w jakich godzinach pojawia się największa liczba osób odwiedzających.

Programy magazynowe

Poza programami kasowymi dość popularne są także systemy magazynowe. Jak sama nazwa wskazuje – pozwalają one kontrolować ilości produktów będących na stanie, a na podstawie szybkości ich zużycia – również planowanie zakupów. - Ogromnym plusem takiego systemu jest możliwość przeliczenia potrawy zamawianej przez klienta na gramy poszczególnych artykułów spożywczych niezbędnych do jej przyrządzenia – wyjaśnia ekspert z firmy Grupa E Spółka z o.o. Opcja ta umożliwia sprawdzenie, czy serwowane porcje są zgodne z założeniami, ale też czy produkty nie są wykorzystywane w nieuczciwych celach.

Analiza finansowa

Połączenie wszystkich rozwiązań IT pozwala również na rzetelne przeprowadzanie analiz finansowych. Gromadzenie wszystkich danych pozwala wygenerować m.in. rachunki zysków i strat, analizy zobowiązań finansowych czy też poszczególnych grup kosztów. Jest to niezwykle ważne, gdyż nie tylko usprawnia prowadzenie działalności i pozwala zaoszczędzić czas. Plusem jest także wskazanie obszarów, w których warto wdrożyć nowe rozwiązania mające na celu zminimalizowanie kosztów i zmaksymalizowanie przychodów.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.