Artykuł sponsorowany

Czy RFID pozwala zaoszczędzić?

Czy RFID pozwala zaoszczędzić?

Nowoczesne technologie dynamicznie wkraczają we wszystkie dziedziny naszego życie. Ułatwiają je oraz czynią bardziej bezpiecznym. Obniżają także koszty różnego typu procesów, zarówno przemysłowych, jak i związanych z życiem społecznym. Wśród wielu nowatorskich rozwiązań swoje miejsce z powodzeniem znalazła technologia RFID. Dowiedz się, na czym polega i czy pozwala zaoszczędzić.

Czym jest technologia RFID?

RFID (Radio Frequency Identification) to technologia identyfikacji za pomocą fal radiowych. Działanie systemu opiera się na odczycie, przesyle i przechowywaniu danych w specjalnych chipach. W skład RFID może wchodzić dowolna ilość chipów, tzw. znaczników. Czytniki zintegrowane są z rejestratorem RFID, który przekazuje informacje do programu komputerowego, będącego najczęściej bazą danych. W zależności od rodzaju znacznika możliwy jest zapis lub odczyt danych z różnych odległości. Konfiguracja systemu pozwala na jednoczesny odczyt wielu różnych tagów, będących w zasięgu czytnika lub anteny RFID. Jak można dowiedzieć się od ekspertów dostawcy technologii RFID Turck z Opola, system identyfikacji radiowej jest rozwiązaniem informatycznym „pod klucz” i znajduje zastosowanie przede wszystkim w produkcji przemysłowej, logistyce  i magazynowaniu, a nawet w życiu codziennym.

Zalety system identyfikacji radiowej RFID przy inwentaryzacji

Technologia RFID znajduje zastosowanie w wielu obszarach gospodarki. Można ją doskonale skonfigurować do inwentaryzacji stanów magazynowych. Poprzez oznaczanie towarów w magazynie specjalnie tagowanymi chipami oraz stosowanie czytników RFID można w precyzyjny sposób dokonywać inwentaryzacji towarów na bieżąco. Ta skuteczna metoda pozwala na bardzo duże oszczędności, wynikające z automatyzacji procesu i wyeliminowania żmudnej pracy magazynierów. Również zastosowanie czytników RFID do inwentaryzacji środków trwałych umożliwia skrócenie procesu nawet do 90%! Wystarczy, aby każdy element składowy majątku firmy wyposażony został w specjalny chip.

Jak RFID generuje oszczędności?

Technologia RFID jest niezastąpionym środkiem w zarządzaniu przepływem materiałów, zwłaszcza dla firm kooperacjach z wieloma dostawcami. Monitorowanie wewnętrznych transferów materiałów w czasie rzeczywistym, śledzenie pojedynczych produktów lub całych partii, a także możliwość ich łatwej identyfikacji jest gwarancją osiągnięcia sukcesu biznesowego. W tym właśnie system RFID jest niezastąpiony. Technologie RFID spotkać można także przy kontrolowaniu czasu pracy, w systemach parkingowych oraz przy dokonywaniu płatności zbliżeniowych urządzeniami mobilnymi. Wszędzie tam, dzięki automatyzacji i dokładności działania generują znaczne oszczędności.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.