Jak wybrać odpowiedni hosting dla swojej firmy?

Jak wybrać odpowiedni hosting dla swojej firmy?

Do powstania strony internetowej niezbędny jest nie tylko jej projekt, ale też hosting. Dla wielu przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają swoją działalność w Internecie, termin ten wciąż budzi pewne wątpliwości. Jeśli należysz do grona tych osób, przeczytaj nasz artykuł. Dowiedz się, co to jest hosting i jak wybrać najlepsze rozwiązanie dla swojej firmy.

Co to jest hosting?

Żeby Twoja strona WWW mogła istnieć w Internecie potrzebujesz:

  • projektu strony,
  • domeny, czyli unikalnego adresu strony,
  • hostingu.

W tym artykule zajmiemy się tym ostatnim elementem. Czym jest hosting? Otóż jest to usługa, która udostępnia miejsce na serwerze dla Twojej strony internetowej. Serwer ten działa nieprzerwanie, 24/7. Dzięki temu internauci mogą odwiedzać Twoją witrynę w dowolnym czasie, o każdej porze dnia i nocy.


Wybierz hosting stworzony z myślą o Tobie


Na co zwracać uwagę podczas wyboru hostingu?

Na rynku znajdziesz wiele ofert hostingu. Jak więc wybrać dobry hosting? Warto zawsze dokładnie zapoznać się z daną ofertą, rozważyć jej zalety i wady oraz kierować się potrzebami swojej firmy. Należy też zwrócić uwagę na takie cechy jak:

  • szybkość pracy serwera,
  • stopień bezpieczeństwa (ochrona przed wirusami, certyfikat SSL),
  • możliwości technologiczne firmy (im bardziej skomplikowana strona, tym ma większe wymagania),
  • wielkość dostępnej powierzchni na serwerze,
  • częstotliwość występowania ewentualnych błędów,
  • możliwość wykonywania kopii zapasowych,
  • limity transferu (najlepsza opcja to ta bez limitów),
  • lokalizacja serwerów (warto, by firma miała swoją serwerownię),
  • wsparcie techniczne i kontakt z obsługą w razie pytań lub awarii,
  • jasność wszystkich kosztów, które wiążą się z zawarciem umowy,
  • stworzenie unikalnego konta e-mail,
  • możliwość personalizacji usługi.

Pamiętaj, że wybór hostingu zależy od Twoich indywidualnych potrzeb. Inny rodzaj hostingu sprawdzi się dla małych firm i stron, które mają niewielką liczbę odwiedzin, a inne dla dużych serwisów z ogromną liczbą elementów. Sprawdź, ile miejsca na serwerze udostępnia usługodawca. Warto też wcześniej poczytać opinie innych klientów o firmie, mogą bowiem okazać się pomocne.

Ile kosztuje hosting?

Ceny hostingu są bardzo różne, dlatego nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, ile kosztuje hosting. Niektóre firmy oferują nawet darmowy hosting, jednak lepiej nie korzystać z tego typu ofert. Wiąże się on bowiem z dużymi ograniczeniami, które uniemożliwiają rozwój biznesu w przyszłości.

Z drugiej strony miej na uwadze, że nie zawsze droższy hosting będzie lepszy. Warto podchodzić do tej kwestii racjonalnie i kierować się swoimi potrzebami. Można znaleźć dobry hosting już za 100-200 zł rocznie. Nieco droższe pakiety kosztują kilkaset złotych, a wersje premium około tysiąca złotych.

Nadal nie wiesz, jaki hosting wybrać? Wypełnij formularz i dowiedz się więcej. Specjaliści oddzwonią do Ciebie i rozwieją wszelkie wątpliwości. 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.