Artykuł sponsorowany

Kolorystyka strony internetowej ma znaczenie. Jak zaprojektować dobry serwis www?

Kolorystyka strony internetowej ma znaczenie. Jak zaprojektować dobry serwis www?

Strona internetowa to obowiązkowy element każdej firmy. Żeby prezentowała się estetycznie, a jednocześnie była funkcjonalna, warto zadbać o jej design. Barwy użyte do zaprojektowania serwisu WWW nie są jedynie ozdobą. Każdy kolor ma za sobą symbolikę i budzi pewne skojarzenia. Właśnie dlatego warto przemyśleć projekt witryny internetowej. Co warto wiedzieć tworząc stronę WWW? Czym kierują się profesjonaliści?

Identyfikacja  wizualna na stronie www

Kolory, jakie będą się pojawiać na stronie, powinny być przede wszystkim spójne z identyfikacją wizualną. Jeśli w logo występują dane kolory np. biały i czerwony, to właśnie one powinny być zawarte w serwisie WWW. Zachowanie jednolitości pomaga potencjalnym klientom lepiej zapamiętać daną firmę. Warto przy tym pamiętać, aby mocne, wyraziste kolory nie przeważały, nawet jeśli pojawiają się w logo. Takie barwy mogą zmęczyć wzrok i odciągać uwagę odbiorcy od informacji na stronie. Lepiej postawić na stonowane kolory, a charakterystyczne odcienie wplatać w mniejszej proporcji. Specjalista z firmy Set It radzi:

„Jeśli firma nie posiada charakterystycznych kolorów w logo, warto dobrać je do usług, jakie wykonują. Np. gabinety kosmetyczne używają jasnych kolory tj. biały i różowy,  sklepy ogrodnicze kojarzą się z zielenią, a branża samochodowa z ciemnymi barwami np. czarnym lub granatowym”. 

Postaw na prostotę

Oczywiście, aby wyróżnić się na tle konkurencji, potrzebne są oryginalne pomysły. Jednak nie zawsze wszystko, co inne jest lepsze. Najczęściej proste rozwiązania sprawdzają się najlepiej. Projektując stronę internetową również, warto postawić na sprawdzone pomysły. Dobra strona internetowa nie powinna być krzykliwa i chaotyczna, ponieważ to szybko męczy odbiorcę, skutkiem czego szybko ją opuści. Da się stworzyć unikalny wzór, jednocześnie zachowując w nim prostotę. Spójne, stonowane kolory w połączeniu z czytelnym interfejsem sprawdzają się najlepiej. Inspirowanie się obecnymi trendami nie jest złe. Dzięki temu użytkownik ma już doświadczenie w poruszaniu się po stronie o takiej budowie i szybko znajduje to, czego szuka. Dobrze zaprojektowana strona skutkuje tym, że klient na nią wróci.  

Jak łączyć ze sobą kolory?

Ludzkie oko lubi kolory, bo to one przyciągają jego uwagę. Aby dobrze wykorzystać je na stronie, trzeba odpowiednio je ze sobą zestawić. Istnieje kilka możliwości łączeń kolorów na podstawie koła barw. Koło jest  zakresem wszystkich widzialnych kolorów. Im dalej od centrum, tym kolor jest intensywniejszy. Są różne zasady doboru barw. Pierwszą popularną metodą jest łączenie ze sobą odcieni, które znajdują się w kole naprzeciwko siebie, np. niebieski i pomarańczowy lub żółty i fioletowy. Są to kolory komplementarne, dzięki którym zachowujemy kontrast, ale nadal współgrają ze sobą. Drugim sposobem jest wykorzystywanie dwóch lub trzech barw, które znajdują się najbliżej siebie, np. różowy i fioletowy lub żółty z pomarańczowym i czerwonym. Takie łączenie nazywamy analogicznym.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.