Artykuł sponsorowany

Skanowanie jako metoda archiwizacji danych

Skanowanie jako metoda archiwizacji danych

Każdy ma w domu przynajmniej jeden segregator pełen dokumentów – będą to zapewne pisma urzędowe, różnego rodzaju umowy czy rachunki. W pośpiechu zazwyczaj trudno znaleźć konkretny dokument, o ile pisma nie są skrupulatnie posegregowane niczym w katalogu bibliotecznym. To jednak przykład w skali mikro – wyobraźmy sobie, jakim problemem może okazać się zarządzanie danymi w korporacji, jeśli dokumentacji nie podda się cyfryzacji.

Archiwizacja danych poprzez digitalizację

Najnowsze technologie pozwalają na przetwarzanie drukowanego (a nawet rękopiśmiennego!) tekstu w formę cyfrową. Proces ten nazywany jest digitalizacją. Taką praktykę umożliwiają urządzenia skanujące wyposażone w algorytmy OCR. Skrót ten pochodzi od nazwy Optical Character Recognition, którą można przetłumaczyć po prostu jako „optyczne rozpoznawanie liter”. Technologia skanowania OCR pozwala zapisać tekst w postaci w pełni edytowalnego pliku PDF, Word czy nawet Excel.

Skanowanie OCR – dlaczego warto udać się do drukarni?

Obecnie technologia digitalizacji danych dostępna jest na wyciągnięcie ręki. Każda osoba posiadająca nowoczesny sprzęt, np. w postaci smartfonu, może pobrać i zainstalować aplikację stosującą algorytmy OCR. Nie da się jednak ukryć, że efekty przeprowadzanej digitalizacji różnią się w zależności od używanego sprzętu.

Efektywność profesjonalnego sprzętu do skanowania OCR wynosi nawet 99,9% (dotyczy to dokumentów drukowanych, nie rękopiśmiennych). Natomiast skuteczność aplikacji instalowanych na niedostosowanych do tego sprzętach jest trudna do zmierzenia, ponieważ składa się na nią wiele czynników – w tym praktyka osoby korzystającej z aplikacji. Pojawiające się błędy w przetwarzaniu tekstu mogą być wynikiem np. nieodpowiedniego przygotowania dokumentu. Przede wszystkim należy zadbać o wysoką kontrastowość skanowanego materiału, a jeśli mowa o zdjęciu – o zachowanie optymalnej perspektywy.

Pracownik drukarni Stefa Xero z Warszawy wyjaśnia: To prawda, że istnieją aplikacje OCR, jednak bardzo często nie dają one zadowalających rezultatów i służą raczej jako pomoc w codziennych obowiązkach niż narzędzia korporacyjne. Archiwizacja danych, szczególnie jeśli mowa o dużej ilości ważnych dokumentów, powinna się odbywać z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu, stworzonego specjalnie na potrzeby skanowania OCR i obsługiwanego przez osoby mające w tym doświadczenie.

Zalety archiwizacji danych poprzez skanowanie OCR

Warto digitalizować dokumenty nie tylko ze względu na to, że w formie cyfrowej są łatwiejsze do przechowywania, katalogowania, a następnie wyszukiwania w bazie danych. Digitalizacja to także niezwykła wygoda, jeśli chodzi o przeszukiwanie treści dokumentów, dokonywanie edycji oraz rozpowszechnianie materiałów. Nie da się ukryć, że z perspektywy archiwizacji i ochrony dokumentów przed zniszczeniem lepsze rozwiązanie po prostu nie istnieje.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.